gravat

  manila

Reconeixement de l'estampa Què és el gravat calcogràfic - Com es reconeix un gravat - L'estampa - Traços característics de cada tècnica - La justificació de tiratge - La numeració Tècniques de gravat calcogràfic - L'aiguafort - L'aiguatinta - L'aiguatinta al sucre - El vernís tou - El gofrat o estampat en sec - La punta seca - La manera negra o mezzotinto - El burí - L'échoppe - Les ruletes - El puntejat - El fotogravat calcogràfic- L'estampació Materials emprats en gravat - Les planxes - Els productes - Les eines - Els papers - Les tintes - El tórcul - Referència - Història cronològica del gravat - Glossari de gravat calcogràfic - Diccionari de taller multilingual - Bibliografia - Notícies -Enllaços.

 

return

Papers com a complement de l'estampa

assecan

paper assecant

kozo

Paper Kozo

Gampi

Paper Gampi

mitsumata

Paper Mitsumata

Aquest tipus de papers s'utilitzen principalment en el procés d'estampació, per a fer collages i com a acompanyants de l'estampa.

Papers en utilitzats procés d'elaboració de l'estampa.

Paper Manila: és un paper de poc gramatge amb una cara setinada. L'utilitzarem en estampar per a netejar les planxes i també per a protegir els feltres quan estampem a sang utilitzant-lo com a màcula.

Paper de seda: és un paper semitransparent de poc gramatge que l'utilitzarem un cop treta l'estampa del tòrcul per a protegir els papers secants del repintat.

Paper assecant: és un paper fet de cotó sense cola, que s'utilitza per treure la humitat sobrant dei paper abans d'estampar o per assecar les estampes desprès de passar-les pel tòrcul. Normalment Son d'un gramatge elevat (d'uns 400 gr/m2 o superior) i de mesures superiors a la del paper que hagem de premsar.

 

Papers per fer collages

Els més coneguts, a causa de la seva gran qualitat, són els japonesos.

Les qualitats diferenciadores dels papers japonesos és la matèria primera que s'utilitza, principalment arbustos; el poc gramatge, la gran resistència dels papers d'agut a fer-se amb fibres molt llargues, el caràcter artesanal en la seva elaboració, la forma o motllo que s'utilitza, és fet de petites branques de bambú i s'enrotlla com una persiana.

Els papers Japó són ideals per a fer collages degut el poc gramatge i qualitats estètiques. Les tres grans famílies de fibres del paper Japó són: Kozo, Gampi, Mitsumata.

kozo paper a base de fibres llargues i estables; és de tacte fi i transparent, de 23 grs/m2 de gramatge, elaborat a base de d'escorça d'un arbust (Broussonetia papyrifera) caducifoli que creix fins a una alçada de 3 - 5 m amb la tija de fins a 10cm d'ample.

Gampi paper a base de fibres llargues, te un acabat brillant i suau, una mica translúcid molt resistent i densde 20 a 30 grs/m2 de gramatge. Gampi es un arbust de la família de Daphne i Thymelaeaceae que es troba a les zones muntanyoses i càlides del Japó; creix de 1,0 - 1,5 m d'alçada

Mitsumata paper a base de fibres mes curtes que el kozo, de gran durabilitat i bellesa, una de les seves qualitats es que les seves fibres repelen els insectesde 40 grs/m2 de gramatge. Es fa d'un arbust que es va originar a la Xina creix a 1,0 - 1,5 m d'alçada es de la família de Daphne com el Gampi, es pot cultivar.

 

Com acompanyats de l'estampa

Brillantina és un paper semitransparent, brillant de poc gramatge que es posa sobre l'estampa per protegir-la i evitar el repintat.

 

 
  mail Patrocinadors
art print residence
  estampes
  email mail next
© Tots els drets reservats Pilar Lloret & Jordi i Milena Rosés